Butaques, Notícies

“Comunicar és transformar” Mohamed El Amrani a la Butaca Jove

"Comunicar és transformar" Mohamed El Amrani a la Butaca Jove Fundacio Jaume Casademont

“La Butaca Jove Jaume Casademont se suma a l’oferta de beques que presenta la Fundació, que són el nostre esforç i la nostra il·lusió. Ambdues iniciatives de promoció cultural volen donar continuïtat al llegat humà de la gran persona que va ser el seu fundador, el meu pare, Jaume Casademont, que sempre ens va inculcar el que era per ell, un compromís de vida,: tornar a la societat el que la societat ens ha donat”. Així donava la benvinguda Esther Casademont, vicepresidenta de la Fundació Jaume Casademont, al més de un centenar de joves que assistien aquest matí a la Butaca Jove, que organitzava la Fundació per segon any consecutiu i que segueix l’esquema de la Butaca, l’activitat que des de fa anys, la Fundació, ja organitza per a adults, però adreçat a l’alumnat de postobligatòria de la ciutat de Girona.

L’escriptor Josep Maria Fonalleras, ha presentat a Mohamed El Amrani, el ponent Premi Fundació Princesa de Girona, categoria social 2014 i impulsor de la Xarxa de Convivència, que ha explicat com amb comunicació i diàleg podem transformar el nostre entorn, i ho ha fet, a través de les seves múltiples experiències, tot i els seus 23 anys. De petit vivia al costat d’una biblioteca i als tretze anys essent finalista d’un premi de literatura va descobrir que escriure formava part de la seva vida i li agradava. Col·laborant amb diversos mitjans de comunicació, El Amrani va descobrir que el diàleg permetia trobar solucions a problemes ciutadans i així va crear la Xarxa de Convivència a Roses, ciutat on viu des dels tres anys. Més d’una desena de projectes socials i més de 200 voluntaris en diferents comissions de treball són el resultat de creure que la vida és un espai ple d’oportunitats i que tenint uns valors clars s’ha de ser capaç de transmetre’ls.

Després d’un debat enriquidor Fonalleras li ha preguntat sobre la construcció de la identitat, a la que Mohamed ha contestat que no és fàcil per un nen petit, entendre els xocs constants fruits de les diferències culturals, però que com més sabem i més aprenem, més entenem i això ens fa més tolerants.

Comunicar per transformar és una conferència que vol difondre el canvi social a través d’una comunicació responsable i positiva. Una xerrada, on El Amrani, ens ha parlat de la construcció de la identitat o de com fomentar la participació ciutadana i juvenil. Tot això, amb els seus projectes com a fil conductor.

Ha acompanyat la xerrada una audició musical de Paula Valls, una jove de disset anys que compon i interpreta les seves cançons amb una sensibilitat extrema que l’ha convertit en un dels valors de futur de la música catalana.

Valls ha cantat Years, Black & White I Let’s Funk, temes del seu proper disc que presentarà en una gira acompanyada de la banda formada per Guillem Soler a la direcció I al piano, Jordi Carles a la guitarra, Franco Molinari al contrabaix I Joan Carles Aguerri a la bateria.

La Butaca Jove te el suport de l’Ajuntament de Girona, la Universitat de Girona, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, DipSalut, Llet Nostre, Empordàlia, Amandín, Trias Biscuits i Plusfresc.