Entrega de les Beques Jaume Casademont 2016

El divendres 3 de juny de 2016, a les 7 de la tarda a l’Auditori de Girona, tindrà lloc l’acte d’entrega de les Beques Jaume Casademont. Aquestes Beques, que porten el nom del seu fundador, han arribat a la novena edició i són una mostra de l’interès de la Fundació en la millora del benestar dels infants i dels joves, especialment, a través del suport als seus mestres i professors. Representa una aposta pel foment del gust i les bones pràctiques en l’alimentació, l’activitat física i en la introducció de les arts en els escenaris educatius, baules imprescindibles en la formació integral de l’alumne. Així mateix, expressa la voluntat d’impulsar l’emprenedoria social entre els joves estudiants de batxillerat i cicles formatius.
En aquesta edició 2015-2016 s’entreguen 13 Beques, dividides en diferents categories, que s’agrupen de la següent manera:

Les BEQUES EDUCAR MENJANT, en la seva novena edició, estan obertes a projectes orientats a la creació d’espais per compartir i posar en valor les bones pràctiques alimentàries, la reflexió sobre els grups d’aliments i les seves característiques o les receptes. Enguany es becaran 4 projectes amb 3000€ cadascún.

Les BEQUES ACTÍVICA, obertes a projectes orientats a la promoció de la pràctica regular de l’activitat física entre els infants i els joves amb l’objectiu de fomentar una despesa calòrica que reverteixi en una millora de la salut. Es becaran 2 projectes amb 3000€, en aquesta sisena edició.

Les BEQUES EDUCAR CREANT, obertes a projectes que reflecteixin amb tota la fidelitat possible el gran potencial de les arts en la formació dels infants, perquè esdevinguin un factor de canvi i transformació social i que persegueixen l’aplicació, en el marc dels centres docents, de projectes de recerca, assaigs pedagògics o experiències didàctiques que reflecteixin amb tota la fidelitat possible el gran potencial amb què les arts poden contribuir al desenvolupament dels infants i dels joves. Enguany es becaran 2 projectes amb 3000€.

Les BEQUES JOVES 10 tenen per objectiu el foment de l’excel·lència, l’emprenedoria i el lideratge dels estudiants de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior de tots els centres educatius de parla catalana. Es pretén motivar als joves envers els reptes de la societat actual i enguany es becaran 5 projectes, amb 1500€ en la seva cinquena edició.

L’acte serà presentat per l’escriptor Josep Mª Fonalleras i l’acompanyarà una audició musical de Paula Valls, la jove de disset anys que compon i interpreta les seves cançons amb una sensibilitat extrema i que l’ha convertit en un dels valors de futur de la música catalana. Està apunt de treure el seu primer disc i ha debutat al Black Music Festival.

Les diferents Beques que atorga la Fundació Jaume Casademont reben el suport de l’Ajuntament de Girona, Dipsalut (Òrgan de Salut Pública de la Diputació de Girona), Universitat de Girona, Generalitat de Catalunya, Parc Científic i Tecnològic de la UdG, Llet Nostra, Empordàlia, Plusfresc, Amandin, Galetes Trias i Espai Gironès.

L’acte és obert però cal inscriure’s a info@fundaciojaumecasademont.cat