Llibre “Jaume Casademont, identitat i compromís”

"Jaume Casademont, identitat i compromís”, és una iniciativa de la família per recordar i retre homenatge a la figura de Jaume Casademont. Prologat per Jordi Pujol i Joaquim Nadal, el llibre està format bàsicament per la recopilació de gairebé un centenar de textos de persones d’àmbits ben diversos de l’entorn de Jaume Casademont. Són persones d'un entorn ben divers i plural, que discorre des de la política, l'empresa, la universitat i l'esport, a la família i els amics. També conté una biografia, ampliada amb retalls de premsa, i un apartat anomenat “Ideari”, creat a partir de l’obra “Serem si volem”, amb què Jaume Casademont va guanyar la categoria d’assaig dels Premis Recull de Blanes, el 1979. El llibre es tanca amb un epíleg de la seva vídua i presidenta de la FJC, Teresa Ruhí. Finalment, un capítol anomenat “Fotos silencioses”, conté un recull d’imatges que mostren la presència de Jaume Casademont a partir de la seva absència (el seu hort, la seva col·lecció de cactus, l’empresa, el seu sofà...)

El disseny del llibre és de Manel Andreu i Tercer Polo, i les “Fotos silencioses” són de Lluís Romero. La publicació consta de 170 pàgines i s'ha editat a la Impremta Pagès d'Anglès.