Girona, 01 de novembre de 2014

publicacions i notícies
La Dra. Anna Veiga omple la Butaca Jaume Casademont

Aquest dilluns 27 de febrer es va celebrar una nova edició de la Butaca Jaume Casademont al Centre Cultural La Mercè de Girona amb la Dra. Anna Veiga com a convidada i sota el títol “Cèl•lules mare i medicina regenerativa” que va aplegar més de 200 persones.

La biòloga Anna Veiga va explicar que la recerca en cèl•lules mare que s'està duent a terme actualment no només tindrà una utilitat terapèutica en persones que en aquests moments tenen malalties incurables, sinó que també permetran desenvolupar fàrmacs d'una manera més ràpida que en l'actualitat. Una recerca que ha estat imparable des del naixement, l'any 1984, de la primera nena proveta de l'Estat espanyol. Des d'aleshores, han nascut, mitjançant la fecundació in vitro, 10.000 nens a la clínica Dexeus i ja en són 5 milions en tot el món.

Anna Veiga és biòloga i membre de la Càtedra d'Investigació en Obstetrícia i Ginecologia de l'Institut Universitari Dexeus. La doctora Veiga va parlar de quin és l'estat actual de les investigacions en cèl•lules mare i què es pot esperar, en un futur no gaire llunyà, de la medicina regenerativa.

La Butaca Casademont és un projecte cultural que pretén difondre el coneixement de persones rellevants del món científic, humanístic i artístic a través d'un cicle de conferències. Està organitzat per la Fundació Jaume Casademont, la UdG i l'Ajuntament de Girona. Per aquesta edició comptava també amb el suport de Dipsalut, la Fundació Agrupació Mútua i la Cooperativa Empordàlia.

Ahir es va presentar també el segon volum de la Col•lecció Butaca, unes publicacions que recullen els textos de les conferències realitzades anteriorment en aquest cicle.

La Butaca va estrenar també la col•laboració de la Cooperativa Empordàlia que va obsequiar als assistents amb un tast de vins al final de la sessió.