Girona, 30 de juliol de 2014

publicacions i notícies
La cooperativa Empordàlia col•labora amb les Beques Educar Menjant.

La cooperativa Empordàlia productora de Vins i Olis amb seu a Pau (Alt Empordà) finançarà una nova beca destinades a projectes d’educació alimentària entre els joves de la Fundació Jaume Casademont.

Gràcies a aquesta col•laboració la Fundació Jaume Casademont i Dipsalut amplien el nombre de beques a adjudicar en la convocatòria 2011-2012 fins a sis, enlloc de les cinc actuals.

Empordàlia serà a partir d’aquest any un nou col•laborador de les Beques Educar Menjant que promouen els hàbits saludables entre els més joves.

La cooperativa Empordàlia, amb més de 60 anys d’història, la formen 250 agricultors de l'Alt i el Baix Empordà que es dediquen al conreu de la vinya i l’olivera.

Empordàlia participa d’aquest projecte conscient de la importància de fomentar una educació alimentària de qualitat entre els joves, amb el convenciment que com a marca han de participar també en iniciatives que aportin valor a la nostra societat.

Les Beques Educar Menjant són una iniciativa de la Fundació Jaume Casademont i Dipsalut, i compten amb el suport d’empreses i institucions com Llet Nostra, la Fundació Teknon, Viñals Soler, Natursoy, Scolarest i els departaments de Salut i Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, El Celler de Can Roca, la Universitat de Girona o l’Associació contra l’Anorèixa i Bulimia.

L’objectiu de les beques és estimular i promoure totes aquelles iniciatives que es duguin a terme als Països Catalans –o zones de parla catalana— en l’àmbit educatiu i lúdic de 0 a 16 anys, per fomentar els valors d’una alimentació saludable en el marc d’una gastronomia que és entesa com a cultura.

Les beques s’atorgaran als projectes innovadors que s'apliquin en un entorn de desenvolupament lúdic i educatiu, ja sigui a dins l'escola, ja sigui a fora, i que siguin capaços de transmetre amb continuïtat en els infants i els joves un compromís per una alimentació que també sigui un mitjà de coneixement, d’intercanvi i d’identitat cultural.

Enguany es celebra la cinquena convocatòria i els projectes es poden presentar fins el dia 15 d’abril a traves del web www.fundaciojaumecasademont.cat.

Empordàlia patrocinarà una de les Beques Educar Menjant 2011-2012 dotades amb 3.000 euros. Podeu trobar més informació de l’empresa a http://www.empordalia.com/