Una maleta saludable, saborosa i sostenible

Un projecte del Consorci Mestral-GOB, de Maó, ha creat una eina pedagògica en forma de Maleta Viatgera que serveix per implicar les famílies dels infants en una alimentació sana, basada en un consum responsablement ètic i ambiental, i que faci servir la cuina com una experiència vivencial. La Fundació Jaume Casademont li dóna suport amb una Beca Educar Menjant.

El Consorci Mestral-GOB, de Maó, és grup de treball interdisciplinari, amb professionals del món educatiu, professionals de la gastronomia i professionals del món ambiental i del desenvolupament rural. Ha creat la Maleta Viatgera i l’ha repartida a diferents centres de l’Illa, com són els CEIP Mare de Déu del Carme, CEIP Sant Lluís, CEIP Sa Garriga, CEIP Verge de Gràcia, EEI Sant Climent. Els responsables del projecte informen que hi ha més centres interessats a rebre-la, i que els la faran arribar ben aviat.

“El procés de creació de la maleta ha estat molt ben definit”, explica Montse Bau, mestra, i membre del Consorci Mestral-GOB. Assegura, a més, que una de les característiques de la confecció de la maleta ha estat la col·laboració entre diferents grups de treball, en funció del centre educatiu. El resultat ha estat un “pack” estàndard de Maleta Viatgera que ja recorre els centres educatius de Menorca.

Bau insisteix que cada centre, però, hi posa el seu accent. N’hi ha que, per arrodonir l’experiència pedagògica, han vinculat la Maleta Viatgera a l’assignatura de l’hort. En canvi, d’altres, la fan anar com una qüestió de centre i, encara, n’hi ha que han estat els pares i mares els que han pres la iniciativa fe fer-la “viatjar”.

Des del Consorci esperen que, per al curs vinent, la Maleta es complementarà amb un taller de cuina amb les famílies, per adaptar-la encara més a les necessitats dels infants, per fer-la encara més saludable, saborosa i sostenible.